tel. 661 247 076
  • Lex Ursulus
  • OFERTA
    • Klienci indywidualni >
      • prawo konsumenckie
      • oszukani przez firmę telekomunikacyjną
      • odszkodowania
      • formalizacja związków partnerskich
    • Klienci biznesowi >
      • zakładanie i przekształcanie spółek
      • ochrona danych osobowych
      • prawo konsumenckie
      • regulamin sklepu internetowego
      • windykacja
      • audyty
  • Blog LU
  • English
    • General Information
    • Invest in Poland
    • Civil Unions
    • Contact us
  • Kontakt

Oszukani przez firmę telekomunikacyjną

Oferujemy pomoc Klientom, którzy zostali oszukani przez firmy telekomunikacyjne stosujące nieuczciwe praktyki przy zawieraniu umów.
 
Wprowadzanie w błąd klientów, szczególnie osób starszych, jest bardzo powszechną praktyką przy sprzedaży usług telekomunikacyjnych.

Z takimi praktykami mamy do czynienia przede wszystkim przy sprzedaży na odległość (przez telefon) lub poza lokalem przedsiębiorstwa (najczęściej w domu klienta). Klasyczne podszywanie się polega na twierdzeniu, że dzwoni się z innej firmy niż w rzeczywistości ("Dzień dobry, dzwonię do Pani/Pana z Orange, Dialogu, Netii" - podczas, gdy w rzeczywistości telefon sprzedażowy jest wykonywany z innej firmy).

Działania takie stanowią przykład nieuczciwych praktyk rynkowych wprowadzających konsumentów w błąd. Sposobów wprowadzania w błąd związanych z podszywaniem się pod innych operatorów jest kilka: 
a) używanie nazwy kojarzącej się z dawnym operatorem publicznym (Telekomunikacja Polska Dzień Dobry S.A., Tele Polska, PTS S.A.), bądź sugerowanie takiej nazwy ("Dzień dobry, dzwonię z telekomunikacji") 
b) sugerowanie, że dzwoni się od dotychczasowego operatora ("Dzień dobry, z uwagi na naszą wieloletnią współpracę proponujemy Pani/Panu obniżenie abonamentu") 
c) niepodawanie nazwy w ogóle bądź podawanie jej w sposób bardzo szybki, niewyraźny, niezrozumiały szczególnie dla osób w podeszłym wieku 
d) modyfikacja/wariant powyższego - twierdzenie, że dzwoni się aby obniżyć abonament. 

Poza samą rozmową sprzedażową stosowane są również nieuczciwe praktyki wprowadzające w błąd podczas wizyty kuriera, który przywozi umowę. Najczęściej kurier "bardzo się spieszy" więc szybko podsuwa do podpisu umowę i załączniki, często opatrzone logo podobnym do logo dotychczasowego operatora. Kurierzy nigdy nie podają przy tym prawdziwej nazwy nowego operatora i posługują się technikami wprowadzania w błąd, opisanymi powyżej. Sama umowa sporządzona jest tak małym i nieczytelnym, lekko zamazanym drukiem, że niemal niemożliwe jest jej szybkie odczytanie. Zdarzają się przypadki, szczególnie jeśli abonenta nie ma w domu, że kurier wymusza na innych domownikach podpisanie się za abonenta albo wręcz sam podrabia podpis. Należy pamiętać, że podpisanie się za kogoś innego (nawet członka rodziny) to przestępstwo. Z drugiej strony należy pamiętać, że umowa podpisane przez kogoś innego niż sam abonent jest nieważna.

Najprostszym sposobem uniknięcia powyższych zagrożeń jest po prostu niezawieranie umów przez telefon. Rozmawiając z kimś za pośrednictwem telefonu nie jesteśmy w stanie zweryfikować, z kim rozmawiamy. Niektórzy operatorzy stwarzają możliwość weryfikacji konsultanta telefonicznego i podają bezpłatne numery telefonów, na które możemy zadzwonić i sprawdzić czy to faktycznie nasz operator do nas dzwoni. Jeśli jednak chcemy na spokojnie zawrzeć umowę to, szczególnie starszym osobom, radzimy aby udały się do salonu sprzedaży. Po drugie, o czym należy pamiętać zawsze, trzeba czytać umowy. Nie mamy obowiązku podpisywać wszystkiego co zostanie nam podsunięte do podpisu. Możemy zażądać od kuriera aby pozostawił nam umowę i skonsultować ją z kimś zanim zdecydujemy się na podpis. To, że kurier się spieszy to jego sprawa a nie nasza. Umowę przed podpisem dobrze skonsultować jest z kimś z rodziny, albo np. z prawnikiem. 

Konsumentom wprowadzonym w błąd, którzy zwracają się do nas z prośbą o pomoc udzielamy porad odnośnie działań jakie można podjąć w sprawie w przypadku umów zawartych w opisany wyżej sposób. 

Jeśli zostałeś wprowadzony w błąd podczas zawierania umowy z przedsiębiorcą telekomunikacyjnym. Jeśli ktoś podszył się pod Twojego dotychczasowego operatora, a teraz żąda zapłaty kary umownej za odstąpienie od umowy możemy Ci pomóc. 

Zapewniamy pomoc osobom poszkodowanym. W ramach usługi oferujemy:
- analizę dokumentów,
- poradę prawną dot. kroków jakie można i jakie należy podjąć w sprawie,
- w razie potrzeby przygotowanie pisma na etapie przedsądowym. 

Koszt usługi to 150 zł. Dzięki temu zapewne uda się uniknąć zapłaty nienależnych kwot.

 
Powered by Create your own unique website with customizable templates.