Oszukani przez firmę telekomunikacyjną
Oferujemy pomoc Klientom, którzy zostali oszukani przez firmy telekomunikacyjne stosujące nieuczciwe praktyki przy zawieraniu umów.
Wprowadzanie w błąd klientów, szczególnie osób starszych, jest bardzo powszechną praktyką przy sprzedaży usług telekomunikacyjnych.
Z takimi praktykami mamy do czynienia przede wszystkim przy sprzedaży na odległość (przez telefon) lub poza lokalem przedsiębiorstwa (najczęściej w domu klienta). Klasyczne podszywanie się polega na twierdzeniu, że dzwoni się z innej firmy niż w rzeczywistości ("Dzień dobry, dzwonię do Pani/Pana z Orange, Dialogu, Netii" - podczas, gdy w rzeczywistości telefon sprzedażowy jest wykonywany z innej firmy).
Działania takie stanowią przykład nieuczciwych praktyk rynkowych wprowadzających konsumentów w błąd. Sposobów wprowadzania w błąd związanych z podszywaniem się pod innych operatorów jest kilka:
a) używanie nazwy kojarzącej się z dawnym operatorem publicznym (Telekomunikacja Polska Dzień Dobry S.A., Tele Polska, PTS S.A.), bądź sugerowanie takiej nazwy ("Dzień dobry, dzwonię z telekomunikacji")
b) sugerowanie, że dzwoni się od dotychczasowego operatora ("Dzień dobry, z uwagi na naszą wieloletnią współpracę proponujemy Pani/Panu obniżenie abonamentu")
c) niepodawanie nazwy w ogóle bądź podawanie jej w sposób bardzo szybki, niewyraźny, niezrozumiały szczególnie dla osób w podeszłym wieku
d) modyfikacja/wariant powyższego - twierdzenie, że dzwoni się aby obniżyć abonament.
Poza samą rozmową sprzedażową stosowane są również nieuczciwe praktyki wprowadzające w błąd podczas wizyty kuriera, który przywozi umowę. Najczęściej kurier "bardzo się spieszy" więc szybko podsuwa do podpisu umowę i załączniki, często opatrzone logo podobnym do logo dotychczasowego operatora. Kurierzy nigdy nie podają przy tym prawdziwej nazwy nowego operatora i posługują się technikami wprowadzania w błąd, opisanymi powyżej. Sama umowa sporządzona jest tak małym i nieczytelnym, lekko zamazanym drukiem, że niemal niemożliwe jest jej szybkie odczytanie. Zdarzają się przypadki, szczególnie jeśli abonenta nie ma w domu, że kurier wymusza na innych domownikach podpisanie się za abonenta albo wręcz sam podrabia podpis. Należy pamiętać, że podpisanie się za kogoś innego (nawet członka rodziny) to przestępstwo. Z drugiej strony należy pamiętać, że umowa podpisane przez kogoś innego niż sam abonent jest nieważna.
Najprostszym sposobem uniknięcia powyższych zagrożeń jest po prostu niezawieranie umów przez telefon. Rozmawiając z kimś za pośrednictwem telefonu nie jesteśmy w stanie zweryfikować, z kim rozmawiamy. Niektórzy operatorzy stwarzają możliwość weryfikacji konsultanta telefonicznego i podają bezpłatne numery telefonów, na które możemy zadzwonić i sprawdzić czy to faktycznie nasz operator do nas dzwoni. Jeśli jednak chcemy na spokojnie zawrzeć umowę to, szczególnie starszym osobom, radzimy aby udały się do salonu sprzedaży. Po drugie, o czym należy pamiętać zawsze, trzeba czytać umowy. Nie mamy obowiązku podpisywać wszystkiego co zostanie nam podsunięte do podpisu. Możemy zażądać od kuriera aby pozostawił nam umowę i skonsultować ją z kimś zanim zdecydujemy się na podpis. To, że kurier się spieszy to jego sprawa a nie nasza. Umowę przed podpisem dobrze skonsultować jest z kimś z rodziny, albo np. z prawnikiem.
Konsumentom wprowadzonym w błąd, którzy zwracają się do nas z prośbą o pomoc udzielamy porad odnośnie działań jakie można podjąć w sprawie w przypadku umów zawartych w opisany wyżej sposób.
Jeśli zostałeś wprowadzony w błąd podczas zawierania umowy z przedsiębiorcą telekomunikacyjnym. Jeśli ktoś podszył się pod Twojego dotychczasowego operatora, a teraz żąda zapłaty kary umownej za odstąpienie od umowy możemy Ci pomóc.
Zapewniamy pomoc osobom poszkodowanym. W ramach usługi oferujemy:
- analizę dokumentów,
- poradę prawną dot. kroków jakie można i jakie należy podjąć w sprawie,
- w razie potrzeby przygotowanie pisma na etapie przedsądowym.
Koszt usługi to 150 zł. Dzięki temu zapewne uda się uniknąć zapłaty nienależnych kwot.
Wprowadzanie w błąd klientów, szczególnie osób starszych, jest bardzo powszechną praktyką przy sprzedaży usług telekomunikacyjnych.
Z takimi praktykami mamy do czynienia przede wszystkim przy sprzedaży na odległość (przez telefon) lub poza lokalem przedsiębiorstwa (najczęściej w domu klienta). Klasyczne podszywanie się polega na twierdzeniu, że dzwoni się z innej firmy niż w rzeczywistości ("Dzień dobry, dzwonię do Pani/Pana z Orange, Dialogu, Netii" - podczas, gdy w rzeczywistości telefon sprzedażowy jest wykonywany z innej firmy).
Działania takie stanowią przykład nieuczciwych praktyk rynkowych wprowadzających konsumentów w błąd. Sposobów wprowadzania w błąd związanych z podszywaniem się pod innych operatorów jest kilka:
a) używanie nazwy kojarzącej się z dawnym operatorem publicznym (Telekomunikacja Polska Dzień Dobry S.A., Tele Polska, PTS S.A.), bądź sugerowanie takiej nazwy ("Dzień dobry, dzwonię z telekomunikacji")
b) sugerowanie, że dzwoni się od dotychczasowego operatora ("Dzień dobry, z uwagi na naszą wieloletnią współpracę proponujemy Pani/Panu obniżenie abonamentu")
c) niepodawanie nazwy w ogóle bądź podawanie jej w sposób bardzo szybki, niewyraźny, niezrozumiały szczególnie dla osób w podeszłym wieku
d) modyfikacja/wariant powyższego - twierdzenie, że dzwoni się aby obniżyć abonament.
Poza samą rozmową sprzedażową stosowane są również nieuczciwe praktyki wprowadzające w błąd podczas wizyty kuriera, który przywozi umowę. Najczęściej kurier "bardzo się spieszy" więc szybko podsuwa do podpisu umowę i załączniki, często opatrzone logo podobnym do logo dotychczasowego operatora. Kurierzy nigdy nie podają przy tym prawdziwej nazwy nowego operatora i posługują się technikami wprowadzania w błąd, opisanymi powyżej. Sama umowa sporządzona jest tak małym i nieczytelnym, lekko zamazanym drukiem, że niemal niemożliwe jest jej szybkie odczytanie. Zdarzają się przypadki, szczególnie jeśli abonenta nie ma w domu, że kurier wymusza na innych domownikach podpisanie się za abonenta albo wręcz sam podrabia podpis. Należy pamiętać, że podpisanie się za kogoś innego (nawet członka rodziny) to przestępstwo. Z drugiej strony należy pamiętać, że umowa podpisane przez kogoś innego niż sam abonent jest nieważna.
Najprostszym sposobem uniknięcia powyższych zagrożeń jest po prostu niezawieranie umów przez telefon. Rozmawiając z kimś za pośrednictwem telefonu nie jesteśmy w stanie zweryfikować, z kim rozmawiamy. Niektórzy operatorzy stwarzają możliwość weryfikacji konsultanta telefonicznego i podają bezpłatne numery telefonów, na które możemy zadzwonić i sprawdzić czy to faktycznie nasz operator do nas dzwoni. Jeśli jednak chcemy na spokojnie zawrzeć umowę to, szczególnie starszym osobom, radzimy aby udały się do salonu sprzedaży. Po drugie, o czym należy pamiętać zawsze, trzeba czytać umowy. Nie mamy obowiązku podpisywać wszystkiego co zostanie nam podsunięte do podpisu. Możemy zażądać od kuriera aby pozostawił nam umowę i skonsultować ją z kimś zanim zdecydujemy się na podpis. To, że kurier się spieszy to jego sprawa a nie nasza. Umowę przed podpisem dobrze skonsultować jest z kimś z rodziny, albo np. z prawnikiem.
Konsumentom wprowadzonym w błąd, którzy zwracają się do nas z prośbą o pomoc udzielamy porad odnośnie działań jakie można podjąć w sprawie w przypadku umów zawartych w opisany wyżej sposób.
Jeśli zostałeś wprowadzony w błąd podczas zawierania umowy z przedsiębiorcą telekomunikacyjnym. Jeśli ktoś podszył się pod Twojego dotychczasowego operatora, a teraz żąda zapłaty kary umownej za odstąpienie od umowy możemy Ci pomóc.
Zapewniamy pomoc osobom poszkodowanym. W ramach usługi oferujemy:
- analizę dokumentów,
- poradę prawną dot. kroków jakie można i jakie należy podjąć w sprawie,
- w razie potrzeby przygotowanie pisma na etapie przedsądowym.
Koszt usługi to 150 zł. Dzięki temu zapewne uda się uniknąć zapłaty nienależnych kwot.